sobota 2. júna 2012

vlastný web server pod linux ubuntu


Zdravím.
Ak si chcete odskúšať vytvoriť vlastný WEB a FTP server hoc aj pre zárobok tak tu pomôžem začiatočníkom ako s tým začať. Prvé čo potrebujete je Linux server distribúciu napr. ubuntu server http://www.ubuntu.com/download  prečo server no lebo v nazve ten server nemá len tak jasne môžete aj desktop verziu si stiahnuť ale časť výkonu sa používa na zbytočnosti . Plus ak už veľmi chcete ten desktop tak sa do server verzie dá doinštalovať GNOMRE použite príkaz        sudo apt-get install ubuntu-desktop     všetko sa doinštaluje. Nato aby ste si nainštalovali ubuntu server je na internete fakt veľa návodov aj s obrázkom aj videom tak to si už nájdite. Ak si nainštalujete ubuntu server a po použití príkazov na spustenie apache a mysql plus ftp a ďalších veci čo ste si tam hodili tak pre správcu číže vás to nie je moc prehľadné a je to otravne príkazmi hľadať kto je k vám pripojený a podobne veci . Hľadal som rôzne administrátorské  pomôcky samozrejme open-source a najviac sa mi pozdával cpanel ten je fakt pekný a dokáže strašne veľa ale po prvé inštaluje sa len na CENTOS a nie na ubuntu ale čo ma najviac zaskočilo pri ňom je to že inštalácia môže trvať pri slabších PC číže nie na serveroch s veľkým výpočtovým výkonom až niekoľko hodín ja som to dokázal najskôr za 5 hodín čo je strašne veľa. Hľadal som niečo podobne a pekne čo sa mi časom podarilo jedno prostredie sa vola ISCP  http://isp-control.net/  je tam aj demo odporúčam pozrieť.  Potom som našiel aj ďalší rovnako super  EHCP http://www.ehcp.net/  tak si to pozrite viem nie sú to profesionálne ale pre domáce použitie to úplné stačí si myslím . Áno sú aj iné ale tieto sa mi podarilo rozbehať stále bez problémov iné museli mať  nastavenia a úpravy aby sa inštalácia rozbehla . Preto odporúčam tieto dva ktoré rozbehá hádam každý a k svojmu panelu sa dostanete tak že zadáte ip servera a názov panelu ktoré ste si tam nainštalovali. Príklad :  http://192.168.1.1/ehcp

Žiadne komentáre: